8 kísérleti jógaóra története a börtönben

Fegyenc jóga projekt

Fegyenc jóga projekt

Szín(e)változás

2015. november 13. - Panni Bakonyi

Egészen jól sikerült a szerdai alkalom. Ajándék ez az ősz, egy pulcsiban mentem odafelé, sétáltam be, kicsit összeszorult a szívem amikor beléptem, aggódtam, vajon kitart-e a jóidő kora délutánig, aztán jól elszégyelltem magam, hiszen én kijöhetek. Esőben is akár.

Gördülékenyen bejutottam, a fiúk már vártak fennt, nagyot szellőztettünk, majd ablak becsuk, próbáljunk fejben is megérkezni, egy kis megnyugvás. 
Kértem, hogy adott instrukciók alapján masszírozzák át a saját talpukat, ez nagyon tetszett nekik, beszélgettünk a talpról, járásról, hogy milyen betegségek, tünetek jelenhetnek meg a talpunkon, kicsit átmozgattuk magunkat, majd elkezdtünk gyakorolni.
Ezen a héten van valami a levegőben, vagy bennem, nem tudom, mindenesetre az előtte való óráimon is valahogy nehezebben ment a gyakorlás a tanítványoknak, és ezt a srácokon bent is észrevettem, az óra felénél módosítani kellett az eredeti elképzelésen. Ami eddig jól ment, most szenvedős lett, annak meg nincs értelme.
Az asana stabil és kényelmes, na 2/0 valósult meg, ÚJRATERVEZÉS. :) Szerencsére sikerült megtalálni az egyensúlyt.
Sokat foglalkoztunk a pózok stabilitásával, látnotok kellett volna a koncentráló arcukat, mozdulatlanok, kívülről egy egyszerű négykézláb állás, vagy alkar tartás, teljesen statikus, ránézésre semmi nehézség nincs benne, de mégis. Odafigyeltek, hogy ne reflexből hanem okosan csinálják, azt terhelve, feszítve/lazítva amit kell. Érdekes élmény volt ez nekik is, én meg szerettem nézni ahogy koncentrálnak.
Említettem legutóbb, hogy valahogy jó lenne mérhetővé tenni a hatását az óráknak. Mert bár a srácok is mondják, hogy jobban vannak utána, és a nevelők is visszajelezték, hogy érezni a hatását, kicsit feltöltekeznek, szerettem volna ennél valami egzaktabbat.
Gondolkodom folyamatosan valamiféle teszt összeállításán, és kértem is már profi segítséget, addig viszont most arra kértem őket, hogy óra elején, meg óra végén is mondjanak 1-1- színt, mindegy mit, ami először eszükbe jut, hátha érdekes lesz.
Most, óra elején ezek hangzottak el: piros, babakék, piros, sárga
óra végén: sárga, sárga, kék, kék
Kék:
  • az óceán és az ég színeként folyamatosan jelen van az életünkben

  • békét és nyugalmat áraszt

  • nyugtató kémiai anyagok termelését indítja el a testünkben, ezért gyakran használják hálószobában

  • növeli a munka hatékonyságát, támogatja az intuíciót

  • hideg színként ismert

  • megbízhatóságot, elkötelezettséget, intelligenciát sugall – ezért állásinterjúra javasolják a kék viseletét

sárga:
  • vidám, jókedvű, szeretetteljes szín

  • melegséget, energiát sugall

  • stimulálja az idegrendszert és a mentális folyamatokat

  • optimizmust és boldogságot áraszt

  • ösztönzi a kommunikációt

  • inspirál és beindítja a kreativitást

  • aktivizálja a memóriát és elősegíti a koncentrációt

  • az arany árnyalat a pozitív jövő ígéretét hordozza

    innen a színek jelentései: http://pszichozona.hu/szinpszichologia/

Szerintem ez pozitív. Mármint, hogy sárgán és kéken érzték magukat. Nem szeretnék ebbe semmit se belemagyarázni, de érdekes, hogy mindegyik másik színt mondott, és hogy ennyire azonosakat. Pedig nem hallották egymás választásait.

Kiváncsi vagyok legközelebb mi lesz :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fegyencjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr548075640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása